Założenia i podstawy raportowania |
101 |
|
|
Wskaźniki profilowe |
102 |
|
|
|
GRI 102-1 |
Nazwa organizacji |
|
|
GRI 102-2 |
Opis działalności organizacji, główne marki, produkty i/lub usługi |
|
|
GRI 102-3 |
Lokalizacja siedziby głównej organizacji |
|
|
GRI 102-4 |
Lokalizacja działalności operacyjnej - w tym liczba krajów, w których działa organizacja wraz z nazwami tych krajów, gdzie zlokalizowane są główne operacje organizacji lub które są szczególnie ważne w związku z tematami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju omówionymi w raporcie. |
|
|
GRI 102-5 |
Forma własności i struktura prawna organizacji |
|
Od listopada 1998 r. akcje Orange Polska S.A. (wcześniej Telekomunikacji Polskiej S.A). są notowane na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w systemie notowań ciągłych. Akcje Spółki wchodzą w skład następujących indeksów: największych spółek WIG20 oraz WIG30, szerokiego rynku WIG, indeksu branżowego WIG telekomunikacja, indeksu spółek zaangażowanych w społeczną odpowiedzialność biznesu – RESPECT Index.
W 2017r. Orange Polska S.A. ponownie znalazł się w prestiżowym gronie giełdowych spółek odpowiedzialnych społecznie. W ogłoszonym przez Giełdę Papierów Wartościowych nowym składzie RESPECT Index znalazło się 28 spółek. Orange Polska S.A. jest obecna w tym zestawieniu od pierwszej edycji. RESPECT Index cieszy się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców i inwestorów, dostrzegających zależność między uwzględnianiem aspektów społecznych i środowiskowych, a wynikami finansowymi przedsiębiorstwa. Dodatkowo Orange Polska S.A. notowany jest w globalnym Indeksie FTSE Russell ESG Ratings, który uwzględnia wyniki ESG (środowiskowe, społeczne i zarządcze) firm.
|
|
GRI 102-6 |
Obsługiwane rynki |
|
|
GRI 102-7 |
Skala działalności |
|
|
GRI 102-8 |
Dane dotyczące pracowników oraz innych osób świadczących pracę na rzecz organizacji |
|
|
GRI 102-9 |
Opis łańcucha dostaw |
|
Dbamy o to, aby relacje z naszymi dostawcami i partnerami biznesowymi były oparte na transparentnych zasadach i wzajemnych zobowiązaniach do przestrzegania standardów etycznych. Zależy nam na dobrych i długotrwałych relacjach z naszymi dostawcami.
Ocena dostawców
Bierzemy aktywny udział w realizacji wspólnego dla Grupy Orange programu oceny globalnych dostawców QREDIC. Wyniki oceny są wykorzystywane w procesie negocjacji i wyboru dostawców na poziomie globalnym np. przy zakupie sprzętu abonenckiego czy sieciowego. Definitywnie negatywna ocena w zakresie przestrzegania standardów etycznych i ekologicznych dyskwalifikuje dostawcę.
Na poziomie globalnym Orange, wspólnie z innymi operatorami, bierze też udział w inicjatywie Joint Audit Cooperation (JAC), którejcelem jest sprawdzenie u naszych wspólnych dostawców przestrzegania zasad etycznych, środowiskowych, związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem pracowników oraz kwestii niezatrudniania dzieci. W ramach tych działań w 2017 roku przeprowadzono 89 audytów w ramach sieci JAC, w tym 15 na zlecenie Orange.
Lokalnych dostawców zobowiązujemy do przestrzegania klauzuli Compliance, która jest umieszczana w umowach z naszą firmą i zawiera zobowiązanie kontrahenta do postepowania zgodnie zasadami etycznego i odpowiedzialnego zachowania, włączywszy te dotyczące praw człowieka, ochrony środowiska naturalnego, zrównoważonego rozwoju i zwalczania korupcji. Dodatkowo w umowach zakupowych umieszczamy Klauzulę Antykorupcyjną.
Budowanie trwałych relacji z dostawcami
W 2017 roku w Polsce współpracowaliśmy z 4 100 dostawcami, wśród których najważniejsi pod wglądem obrotów są dostawcy sprzętu abonenckiego i sieciowego, usług budowy sieci, sprzętu IT, a także firmy logistyczne, agencje outsourcingu personalnego oraz domy mediowe.
Staramy się, aby nasze relacje z dostawcami opierały się na kontraktach długoterminowych, zawierających transparentne zasady współpracy. Ponad 98,2% wartości zakupów jestrealizowane w oparciu o umowy długoterminowe. Sukcesywnie pracujemy nad tym, aby nasze zobowiązania wobec dostawców były regulowane w terminie. Wskaźnik terminowości opłat wynosi 89,2%. Standardowy termin płatności dla dostawcy wynosi do 30 dni – 93,58% umów.
Jasne zasady wyłaniania dostawców
Prowadzimy konkurencyjną i otwartą politykę zakupową, zapewniając dostawcom możliwość bezpośredniego składania zamówień drogą elektroniczną. Obecnie ponad 72,6% zamówień składanych jest drogą elektroniczną (pod względem liczby). Dostawcy chcący współpracować z Orange mają możliwość samodzielnej rejestracji w bazie potencjalnych dostawców, dzięki której mogą uczestniczyć w procesach zakupowych organizowanych przez Orange.
Transparentność procesu wyłaniania dostawców zapewnia Regulamin Przeprowadzenia Procesu Zakupowego. Stanowi on zbiór zasad, którymi powinien kierować się każdy pracownik działu Organizacji Zakupowej w bezpośrednich i pośrednich kontaktach z dostawcą. Obejmuje procedury zakupowe, które w transparentny sposób określają zasady wyłaniania dostawcy,zawierania umów czy poufności informacji.
|
|
GRI 102-10 |
Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące rozmiaru, struktury, formy własności lub łańcucha wartości |
|
|
GRI 102-12 |
Ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy zewnętrzne przyjęte lub popierane przez organizację. |
|
Szerokie Porozumienie na rzecz Rozwoju Umiejętności Cyfrowych, Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, Kodeks dobrych praktyk w zakresie bezpiecznego korzystania z telefonów komórkowych, Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie - opis na stronie (www.orange.pl/kodeksy.phtml), Global Compact (www.ungc.org.pl/o-nas/obszary-dzialan/), Partnerstwo dla środowiska (www.gridw.pl/partnerstwo), Kolalicja Rzeczników Etyki. Wskazane inicjatywy mają charakter dobrowolny.
|
|
GRI 102-13 |
Członkostwo w stowarzyszeniach i organizacjach |
|
Organizacje krajowe: Pracodawcy RP, Konfederacja Lewiatan, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, BCC, Fundacja Rozwoju Radiokomunikacji i Technik Multimedialnych, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Udział we wskazanych organizacjach ma dla firmy charakter strategiczny, przedstawieciele firmy zasiadają w ich ciałach zarządczych, firma opłaca składki członkowskie wspierając działania statutowe oraz bierze udział w dodatkowych projektach organizacji.
Oragnizacje międzynarodowe: European Telecommunications Network Operators' Association (ETNO) - Forum for International Irregular Network Access (FIINA) - Global Compact - Global Settlements Carrier Group (GSCG) - International Cable Protection Committee (ICPC) - International Inbound Services Forum (IISF) - International Telecommunication Union (ITU) - RIPE Network Coordination Centre (RIPE NCC) - TeleManagement Forum (TM Forum) - Forum of Incidents Response and Secutiry Teams (FIRST) - GSM Association (GSMA) - European Internet Exchange Association (Euro-IX). Udział w tych organizacjach ma charakter branżowy i wiąże się z opłatą składek oraz udziałem w róznych projektach wskazanych organizacji.
|
|
GRI 102-14 |
Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla |
|
|
GRI 102-15 |
Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk |
|
|
GRI 102-16 |
Wartości organizacji, kodeks etyki, zasady i normy zachowań |
|
Każdy pracownik Orange Polska jest obowiązany do zapoznania się z kodeksem etycznym, a e- learningowe szkolenie „Etyka w Orange Polska” znajduje się wśród szkoleń obowiązkowych dla nowozatrudnionych pracowników. Również nasi dostawcy i partnerzy biznesowi są zobowiązani do zapoznania się i przestrzegania kodeksu etycznego, co zawarte jest w klauzuli Compliance umów. Kodeks w języku polskim jest udostępniony na stronie internetowej spółki - www.orange.pl/kodeksy.phtml.
Za rozpatrywanie spraw związanych z przestrzeganiem norm etycznych odpowiedzialna jest Komisja ds. Etyki. W jej skład wchodzi pięciu członków: Przewodniczący, dwóch stałych członków (Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich, Dyrektor Audytu Wewnętrznego) oraz dwóch członków powoływanych na trzyletnie kadencje. Dodatkowo pracę Komisji wspiera dwóch stałych Sekretarzy.
|
|
GRI 102-17 |
Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych i prawnych oraz spraw związanych z integralnością organizacji |
|
|
GRI 102-18 |
Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy |
|
|
GRI 102-22 |
Liczba i płeć członków najwyższego organu nadzorczego/zarządczego oraz jego komitetów |
|
|
GRI 102-23 |
Informacja czy przewodniczący najwyższego organu zarządczego należy także do organu wykonawczego ( jeśli tak, jaka jest jej/jego funkcja w procesie zarządzania i dlaczego taka) |
|
|
GRI 102-24 |
Kryteria nominacji i wyboru członków najwyższego organu nadzorczego/zarządczego (w tym jego komitetów) |
|
|
GRI 102-25 |
Procesy pozwalające na uniknięcie konfliktu interesów członków najwyższego organu nadzorczego/zarządczego. Wskazanie czy występujące konflikty są ujawniane interesariuszom |
|
|
GRI 102-26 |
Rola najwyższego organu zarządczego w określaniu celów, wartości i strategii rozwoju organizacji |
|
|
GRI 102-32 |
Wskazanie najwyższego komitetu lub stanowiska odpowiedzialnego za formalny przegląd oraz zatwierdzenie raportu zrównoważonego rozwoju oraz zapewnia, że wszystkie istotne aspekty zostały w nim uwzględnione |
|
Raport zintegrowany został oceniony przez członków Zarządu i Rady Nadzorczej, zatwierdzony przez Przewodniczącego Komitetu Audytu. |
|
GRI 102-35 |
Związek pomiędzy poziomem wynagrodzeń najwyższego organu nadzorczego, wyższej kadry menedżerskiej |
|
|
GRI 102-36 |
Proces określania poziomu wynagrodzenia |
|
|
GRI 102-40 |
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację raportującą |
|
|
GRI 102-41 |
Pracownicy objęci umowami zbiorowymi |
|
|
GRI 102-42 |
Identyfikacja i selekcja interesariuszy |
|
|
GRI 102-43 |
Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy |
|
|
GRI 102-44 |
Kluczowe tematy i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również poprzez ich zaraportowanie |
|
|
GRI 102-45 |
Ujęcie w raporcie jednostek gospodarczych ujmowanych w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym |
|
|
GRI 102-46 |
Proces definiowania treści raportu oraz granic aspektów |
|
|
GRI 102-47 |
Zidentyfikowane istotne tematy |
|
|
GRI 102-48 |
Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia oraz ich wpływu (np. fuzje, przejęcia, zmiana roku/okresu bazowego, charakteru działalności, metod pomiaru) |
- Nie odnotowano korekt do poprzednich raportów
|
|
GRI 102-49 |
Zmiany w raportowaniu |
|
|
GRI 102-50 |
Okres raportowania |
|
|
GRI 102-51 |
Data publikacji ostatniego raportu (jeśli został opublikowany) |
|
|
GRI 102-52 |
Cykl raportowania |
|
|
GRI 102-53 |
Osoba kontaktowa |
|
|
GRI 102-54 |
Wskazanie czy raport sporządzono zgodnie ze Standardem GRI w opcji Core lub Comprehensive |
- Raport został opracowany w oparciu o Standard GRI: opcja Core.
|
|
GRI 102-55 |
Indeks GRI |
|
|
GRI 102-56 |
Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu |
|
Podejście do zarządzania |
103 |
|
|
|
GRI 103-1 |
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz z wskazaniem ograniczeń |
|
|
GRI 103-2 |
Podejście do zarządzania i jego elementy w obszarach:
-środowiskowym,
-społecznym,
-praw człowieka,
- przeciwdziałaniu korupcji,
- HR
ze wskazaniem istotnych tematów w ramach danego obszaru.
|
|
|
GRI 103-3 |
Ewaluacja podejścia do zarządzania |
|
Obszar ekonomiczny |
200 |
|
|
Obecność na rynku |
202 |
|
|
|
GRI 202-1 |
Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla według płci w stosunku do płacy minimalnej |
|
Pośredni wpływ ekonomiczny |
203 |
|
|
|
GRI 203-1 |
Wspierane inwestycje infrastrukturalne i usługi. |
|
|
GRI 203-2 |
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny. |
|
Przeciwdziałanie korupcji |
205 |
|
|
|
GRI 205-1 |
Działania oceniane pod kątem zagrożeń związanych z korupcją. |
|
|
GRI 205-2 |
Komunikacja i szkolenia w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji. |
|
|
GRI 205-3 |
Potwierdzone przypadki korupcji i podjęte działania |
|
Naruszenie zasad wolnej konkurencji |
206 |
|
|
|
GRI 206-1 |
Kroki prawne podjęte wobec organizacji dotyczące przypadków naruszeń zasad wolnej konkurencji oraz praktyk monopolistycznych. |
|
W 2017 roku nie podjęto wobec Orange Polska kroków prawnych dotyczących przypadków naruszeń zasad wolnej konkurencji lub praktyk monopolistycznych. |
Obszar środowiskowy |
300 |
|
|
Materiały |
301 |
|
|
|
GRI 301-1 |
Wykorzystane surowce/materiały według wagi i objętości |
|
|
GRI 301-3 |
Procent odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań, według kategorii materiału |
|
Energia |
302 |
|
|
|
GRI 302-1 |
Zużycie energii przez organizację z uwzględnieniem rodzaju surowców |
|
|
GRI 302-2 |
Zużycie energii poza organizacją (zużycie pośrednie) |
|
|
GRI 302-4 |
Redukcja zużycia energii |
|
|
GRI 302-5 |
Redukcja zapotrzebowania na energię związana z produktami i usługami. |
|
Woda |
303 |
|
|
|
GRI 303-1 |
Łączny pobór wody w podziale na źródła |
|
Emisje |
305 |
|
|
|
GRI 305-1 |
Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych według wagi. |
|
|
GRI 305-3 |
Inne istotne pośrednie emisje gazów cieplarnianych według wagi. |
|
|
GRI 305-5 |
Redukcja emisji gazów cieplarnianych. |
|
Ścieki i odpady |
306 |
|
|
|
GRI 306-2 |
Całkowita waga odpadów według rodzaju oraz metody unieszkodliwiania |
|
Zgodność z regulacjami środowiskowymi |
307 |
|
|
|
GRI 307-1 |
Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa oraz/lub regulacji dotyczących ochrony środowiska |
|
W 2017 r. nie nałożono na firmę żadnych kar za nieprzestrzeganie przepisów i regulacji dotyczących ochrony środowiska. |
Obszar społeczny |
400 |
|
|
Zatrudnienie |
401 |
|
|
|
GRI 401-1 |
Pracownicy nowozatrudnieni oraz odejścia |
|
|
GRI 401-2 |
Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin |
|
Bezpieczeństwo i higena pracy |
403 |
|
|
|
GRI 403-1 |
Procent łącznej liczby pracowników reprezentowanych w formalnych komisjach (w których skład wchodzi kierownictwo i pracownicy) ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, które doradzają w zakresie programów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz monitorują takie programy. |
|
|
GRI 403-2 |
Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą. |
|
W jednym przypadku zostało potwierdzone narażenie zawodowe i schorzenie wymienione w aktualnym wykazie chorób zawodowych – pylica azbestowa oraz pozostałe pylice krzemionkowe. Decyzja dotyczyła byłego pracownika zatrudnionego w latach 90-tych na stanowisku palacza.
Druga decyzja o stwierdzeniu choroby zawodowej u byłego pracownika, wydana w analizowanym okresie, jest wynikiem postępowania toczącego się od roku 2016. Jednakże w dokumencie napisano, że choroba nie była związana z warunkami pracy na stanowisku pracy - telemontera w Wojewódzkim Urzędzie Telekomunikacji.
|
|
GRI 403-3 |
Pracownicy szczególnie narażeni na choroby związane z miejscem pracy. |
|
W firmie nie występują stnowiska pracy, na których pracownicy narażeni byliby na choroby związane z miejscem pracy. |
|
GRI 403-4 |
Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy uwzględnione w formalnych porozumieniach zawartych ze związkami zawodowymi. |
|
Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy zostały przyjęte w PUZP. |
Edukacja i szkolenia |
404 |
|
|
|
GRI 404-1 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia i płci. |
|
|
GRI 404-2 |
Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę. |
|
|
GRI 404-3 |
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia. |
|
* Indicator reported partially |
Róznorodność i równość szans |
405 |
|
|
|
GRI 405-2 |
Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn do wynagrodzenia kobiet według zajmowanego stanowiska. |
|
Przeciwdziałanie dyskryminacji |
406 |
|
|
|
GRI 406-1 |
Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania naprawcze podjęte w tej kwestii. |
- W 2017 roku do Komisji Etyki nie zgłoszono takich przypadków
|
Praca dzieci |
408 |
|
|
|
GRI 408-1 |
Działania zidentyfikowane jako niosące ze sobą istotne ryzyko wykorzystywania pracy dzieci oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków |
- W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń
|
Praca przymusowa |
409 |
|
|
|
GRI 409-1 |
Działania zidentyfikowane jako niosące za sobą istotne ryzyko wystąpienia pracy przymusowej lub obowiązkowej oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków |
- W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń
|
Prawa człowieka |
412 |
|
|
|
GRI 412-2 |
Szkolenia pracowników w zakresie polityk i procedur poszanowania praw człowieka. |
|
Społeczności loklane |
413 |
|
|
|
GRI 413-1 |
Jednostki biznesowe organizacji, uwzględniające zaangażowanie społeczne, ocenę wpływu i programy rozwojowe. |
|
|
GRI 413-2 |
Działalność organizacji wywołująca negatywny wpływ na społeczność lokalną. |
|
W przypadku firmy telekomunikacyjnej kwestie związane z bezpiecznym korzystaniem z usług oznaczają nie tylko najwyższą dbałość o spełnianie wymogów norm bezpieczeństwa, ale i rzetelną informację nt. wykorzystywanych urządzeń i technologii. W odpowiedzi na pytania dotyczące potencjalnego szkodliwego wpływu fal radiowych emitowanych przez urządzenia telekomunikacyjne oraz te wykorzystujące nowe technologie, został przygotowany globalny portal Orange o falach radiowych wyjaśniający w sposób przystępny działanie telefonii komórkowej, z sekcją informującą o najnowszych doniesieniach naukowych, oraz zawierający wskazówki dotyczące ograniczenia ekspozycji na fale radiowe podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Portal został także przetłumaczony na język polski i można go znaleźć na stronie www.ondes-radio.orange.com/pl/.
|
Udział w życiu publicznym |
415 |
|
|
|
GRI 415-1 |
Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze, według krajów. |
|
Firma nie finansuje partii politycznych, polityków i instytucji o podobnych charakterze. Wyjątki od tej zasady wymagają szczególnej zgody zgodnie z obowiązkiem, o którym mowa w Rozdziale 8 i 9 Wytycznych do Zapobiegania Korupcji w Orange Polska. W okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia 2017 r. nie były wydawane w trybie Rozdziału 8 i 9 ww. Wytycznych zgody na wsparcie finansowe dla partii politycznych lub organizacji politycznych oraz nie były wydawane zgody na oferowanie lub przekazywanie darowizn osobom pełniącym funkcje publiczne.
|
Zdrowie i bezpieczeństwo klientów |
416 |
|
|
|
GRI 416-1 |
Ocena wpływu istotnych kategorii produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo. |
|
Wszystkie telefony komórkowe dostępne w ofercie Orange Polska odpowiadają standardom emisji ustalonym przez Międzynarodową Komisję Ochrony przed Promieniowaniem Niejonizującym (ICNIRP). Dbamy o to, by przechodziły odpowiednie testy, a bezpieczeństwo ich użytkowania było weryfikowane w procesie badań zgodności z tzw. zasadniczymi wymaganiami. Wszystkie urządzenia mobilne w ofercie Orange Polska są bezpieczne dla zdrowia i posiadają dołączoną informację o wartości współczynnika SAR, która zawsze jest mniejsza od ustalonych limitów bezpieczeństwa (poniżej 2 W/kg). Współczynnik absorpcji swoistej energii (SAR) dla telefonu komórkowego oznacza maksymalny poziom fal radiowych, jakiemu może być poddany użytkownik w trakcie rozmowy. Informację o wartości współczynnika SAR można znaleźć w instrukcji obsługi (specyfikacji technicznej) telefonu dołączanej przez producenta oraz w opisach telefonu na www.orange.pl.
Stacje bazowe
Sieć komórkowa Orange Polska wykorzystuje wyłącznie sprawdzone i bezpieczne dla wszystkich użytkowników techniki łączności bezprzewodowej. Spełnia też wszystkie europejskie oraz znacznie bardziej rygorystyczne normy krajowe w zakresie poziomów pól elektromagnetycznych. Emisja tych pól wokół wszystkich naszych stacji bazowych i nadawczych nie przekracza dopuszczalnych limitów ustalonych w polskich przepisach, co oznacza, że w miejscach dostępnych dla ludności nie przekracza wartości 0,1 W/m2.
Spełniamy wszystkie rygorystyczne normy dotyczące poziomów pól elektromagnetycznych (EMF) wokół wszystkich stacji bazowych i nadawczych. Działania techniczne związane z ochroną przed EMF emitowanymi przez stacje bazowe instalacji radiokomunikacyjnych, budowanych w ramach naszych inwestycji lub eksploatowanych w sieci, zapewniają dotrzymanie standardów określonych w przepisach Rozporządzenia Ministerstwa Środowiska w sprawie dopuszczalnych poziomów pól EMF w środowisku oraz sposobów sprawdzania dotrzymania tych poziomów (Dz.U. Nr 192 z 2003 roku, poz. 1882/83).
|
|
GRI 416-2 |
Przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi wpływu produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo. |
|
No incidents of non-compliance with regulations and voluntary codes concerning the health and safety impacts of products and services during their life cycle were reported in 2017. |
Marketing i oznakowanie produktów i usług |
417 |
|
|
|
GRI 417-1 |
Wymogi wewnętrzne w zakresie oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat. |
|
Wszystkie produkty dostępne w ofercie Orange Polska posiadają odpowiednie oznaczenia tj.:
- nazwa producenta towaru i jego adres, instrukcja w języku polskim;
- oznaczenie CE na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie dokonywania oceny zgodności telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przeznaczonych do dołączania do zakończeń sieci publicznej i urządzeń radiowych z zasadniczymi wymaganiami oraz ich oznakowania;
- oznaczenie „kosz” na podstawie Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;
- deklaracja zgodności DoC (Declaration of Conformity) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 3 lutego 2006 r.;
- informacja o SAR (Specific Absorption Rate) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 3 lutego 2006 r.
|
|
GRI 417-2 |
Przypadki niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat. |
|
W 2017 roku wobec Orange Polska nie stwierdzono niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach. |
|
GRI 417-3 |
Przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami w dotyczącymi komunikacji marketingowej. |
|
UOKiK nałożył jedną karę w wysokości 16,3 mln złotych za niewłaściwą komunikacji w promocji. W jednej sprawie UOKiK stwierdził, że Orange Polska narusza zbiorowe interesy konsumentów i nałożył obowiązki informacyjne na Orange Polska. W innej sprawie UOKiK wszczął formalne postępowanie w celu zbadania, czy Orange Polska naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Orange Polska negocjuje z UOKiK swoje zobowiązania.
|
Ochrona prywatności klienta |
418 |
|
|
|
GRI 418-1 |
Uzasadnione skargi dotyczące naruszenia prywatności klienta i utraty danych. |
|
W 2017 nasi klienci skierowali do GIODO 17 skarg. Wszystkie decyzje GIODO, które zapadły w odniesieniu do ww. skarg w badanym okresie, potwierdziły prawidłowość przetwarzania przez Orange Polska S.A. danych osobowych. W roku 2017 nie zostały nałożone na Spółkę żadne kary z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych. Na każdym etapie gromadzenia i przetwarzania danych dbamy o obowiązek informowania klienta m.in. o celu i zakresie przetwarzania jego danych, prawie dostępu do nich oraz możliwości ich poprawiania.
|
Zgodność z regulacjami społeczno-ekonomicznymi |
419 |
|
|
|
GRI 419-1 |
Niezgodność z przepisami prawa i regulacjami społeczno-ekonomicznymi. |
|
Poza karą nałożoną przez UOKiK opisaną w ramach 417-3 nie było innych kar. |